بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد دبیرستان دوره اوّل، به عنوان مقطع میانی و حسّاسی است که بایستی در آن دانش آموز، طیّ فرآیندی موفّق و رو به رشد از حال و هوای کودکی به دوران نوجوانی رهنمون شود. از این رو دبیرستاندخترانه صعود وظیفه دارد با فراهم ساختن فرصت های مناسب، به منظور تشخیص استعدادهای خاصّ دانش‌آموزان به تربیت نوجوانانی باورمند، توانا، پژوهش‌گر، آشنا با وظایف دینی، اجتماعی، خانوادگی و دارای بنیه علمی قوی همّت گمارد. به یقین برای رسیدن به این هدف، نقش نظم، جدیّت و پشتکار و نیز هم آهنگی خانواده ها در اجرای برنامه‌های تعیین شده، بسیار مهم و قابل توجّه است.

از آنجایی که مدارس غیردولتی خدمات بهتری را به دانش آموزان ارائه میدهد توجه بسیاری از والدین را به خود جلب کرده است. البته این مدارس به میزان محدودی پذیرش داوطلب را دارند زیرا تعداد افراد در هر کلاس بسیار کمتر از مدارس دولتی است. این موضوع باعث میشود میزان یادگیری در این کلاس‌ها بالاتر برود.

البته این مدارس شرایط آموزش و آزمایشگاهی مناسبی را در اختیار دانش آموز قرار میدهد. بهره‌گیری مناسب از این کلاس‌ها باعث رشد و شکوفایی دانش آموزان در جهت استعدادهایشان میشود. با توجه به موقعیت چنین مدارسی والدینی هم که از شرایط مالی خوبی بهره‌مند نیستند در تلاش‌اند فرزند خود را در این مدارس ثبت نام کنند و به هر طریقی شهریه را پرداخت میکنند. زیرا امروزه خانواده‌ها برای پیشرفت فرزندان خود تمام تلاششان را میکنند

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد دبیرستان دوره اوّل، به عنوان مقطع میانی و حسّاسی است که بایستی در آن دانش آموزش کوشا باشد

دبیرستان صعود

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد ، صعود بهترین مدرسه در شهرکرد برای خدمت رسانی به شما عزیزان آماده است.

اگر شما به دنبال بهترین دبیرستان دخترانه غیر دولتی در شهرکرد هستید حتما با نام دبیرستان صعود و کادر خبره و با تجربه ان مواجه می شوید.

گروه راهبردی دبیرستان دخترانه صعود

 تلاش دارد؛ تجربه اولیه و عادت­ های مثبت را که ریشه محصول بودن و لذت­ بردن از آن در آینده می­باشد را با همکاری مدیران ، عوامل اجرایی و دبیران محترم که همگی متخصص،  مجرب و با شخصیت هستند ، در دانش آموزان عزیز تثبیت کنند.

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد

از آنجایی که مدارس غیردولتی خدمات بهتری را به دانش آموزان ارائه میدهد توجه بسیاری از والدین را به خود جلب کرده است. البته این مدارس به میزان محدودی پذیرش داوطلب را دارند زیرا تعداد افراد در هر کلاس بسیار کمتر از مدارس دولتی است. این موضوع باعث میشود میزان یادگیری در این کلاس‌ها بالاتر برود.

البته این مدارس شرایط آموزش و آزمایشگاهی مناسبی را در اختیار دانش آموز قرار میدهد. بهره‌گیری مناسب از این کلاس‌ها باعث رشد و شکوفایی دانش آموزان در جهت استعدادهایشان میشود. با توجه به موقعیت چنین مدارسی والدینی هم که از شرایط مالی خوبی بهره‌مند نیستند در تلاش‌اند فرزند خود را در این مدارس ثبت نام کنند و به هر طریقی شهریه را پرداخت میکنند. زیرا امروزه خانواده‌ها برای پیشرفت فرزندان خود تمام تلاششان را میکنند.

افراد زیادی دوست دارند که موقع مطالعه و درس خواندن در یک مکان مناسب , راحت و آرامی باشند .

ولی با این حساب افرادی هم هستند که این گونه نیستند و میتوانند در هر شرایط و در هر محیطی درس بخوانند و مطالعه کنند

مثلا در اتوبوس و مترو  تاکسی می توانند تمرکز کنند.

برخی میتوانند تمرکز در حواس خود داشته باشند و بعضی نه برای رسیدن به این امر باید تمرین کرد و مداومت کرد شاید اوایل کار احساس کنید که پیشرفت تان کم است ولی بعد از گذشت مدتی که مهارت خود را پرورش دادین میبینید که پیشرفت تان چشم گیر شده است.

برای شروع باید …

1.حواستان را جمع کنید

این راه و شیوع شاید به نظر ساده برسد ولی در واقع بسیار کار بردی است.

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد برای این راه باید هنگامی که حواستان پرت میشود مرتب به خودتان هشدار بدهید که( حواست را جمع کن) این امر باعث میشود که ذهن شما به این موضوع متمرکز شود و تست زدن شما کم کم طبق برنامه ریزیتان انجام شود .

2.زمان اختصاصی برای افکار مزاحم

در طول روز یک زمانی را به مسائلی که به فکر شما خطور میکند

و تمرکز شما را برای تست زنی کاهش میدهد بگذارید

مثلا بین ساعت 5 تا 5:30 در این زمان به آنها فکر کنید ولی بعد از این ساعت در طول روز وقتی این افکار به ذهن شما رسید به خودتان یاد آوری کنید

که برای فکر کردن به این مسائل باید در زمان خودش فکر کنم

نه خارج از ساعت مقرر. بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد

کسانی که از این روش استفاده کردن

توانسته اند 35% از فکر های مزاحم را در طول یک ماه کاهش دهند و این یک تغییر عالی و بزرگی به حساب می اید.

3.علامت زدن افکار مزاحم

برگه های کوچکی برای خود تهیه کنید و آن‌ها را به سه قسمت صبح, ظهر و شب تقسیم کنید  این کار را هر روز انجام دهید .

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد

هر وقت که افکار مزاحم به ذهن شما رسید روی برگه مختص به زمان خود یک علامت بزنید.

بعد از گذشت چند روز به مرور می بینید که تعداد این علامت ها کم میشود . این موضوع میتواند به شدت جالب و کار بردی باشد.

4.تغییر دادن موضوع مطالعه

شما میتوانید با عوض کردن موضوع مطالعه البته بعد از 2تا3 ساعت تمرکز خود را بالا ببرید و به یک درس اختصاصی دیگر بپردازید.

5.زمان استراحت

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد برای این که بتوانید تمرکز خود را برای تست زدن تقویت کنید باید استراحت کافی و مناسبی داشته باشید. زیرا زمانی که شما تایم طولانی می ننشینید  خون بدن شما به دلیل نیروی جاذبه به سمت پایین ترین نقطه بدنتان یعنی پا های تان کشیده می شود . هنگامی که راه میرویم خون به صورت یک نواخت به تمام نواحی بدن میرسد در نتیجه اکسیژن بیشتری به مغز میرسد و احساس سر حالی بیشتری میکنید و در نتیجه تمرکز تان در تست زدن بیشتر میشود.

6.برای خود جایزه در نظر بگیرید

زمانی که کارهایتان را طبق برنامه ریزی خود به درستی انجام میدهید . بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد برای خود یک پاداش و جایزه در نظر بگیرید مثلا این جایزه میتواند دیدن یک فیلم دلخواه یا خواندن یک کتاب جالب باشد یا هر چیزی که خودتان به آن علاقه دارید. این موضوع شما را مشتاق تر میکند برای صحیح انجام دادن هدف تان.

7.برای انرژی درونی تان برنامه ریزی کنید

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد بعضی مواقع انرژی شما در سطح بالای خود هست و بعضی از ساعت ها انرژی شما پایین تر است . شما میتوانید به خوبی این موضوع را مدیریت کنید مثلا در ساعاتی که انرژی درونی شما بالا تر است این زمان را به درس های مشکل تر بپردازید و زمانی که انرژی پایین تری دارید به دروسی که برایتان آسانتر است بپردازید. اگر تا به حال این برنامه را انجام نمی دادید حتما این کار را انجام دهید زیرا بسیار مفید است برای تمرکز تست زدن تان.

8.علاقه نشان دادن به موضوع مورد مطالعه

سعی کنید به موضوع مطالعه خود علاقه نشان دهید . بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد و میل آموختن را در خود افزایش دهید همین موضوع میتواند تمرکز روی مطالب را در شما بیشتر و آسان تر کند. به احتمال زیاد میتوانید با این راه به مطالبی که به آنها علاقه چندانی ندارید به مرور علاقه مند شد. شما میتوانید با یافتن ارتباط موضوع مطالعه و زندگی روز مره خود با اشتیاق شروع کنید تا کم کم به آن علاقه مند بشوید.

9.داشتن برنامه ریزی دقیق

سعی کنید برای تمام فعالیت های خود در شبانه روز یک برنامه دقیق داشته باشید و تا حد امکان آنها را اجرایی کنید . این کار باعث می شود نظم در زندگی روزانه و نظم در ذهن شما ثبت شود. بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد  شما میتوانید از برنامه ریزی های کوچک شروع کنید که با رسیدن به انها به انگیزه بالا به مرور زمان برسید. این مورد می تواند انگیزه شما را رای تست زنی درست بالا ببرد.

10.بیرون کردن تفکرات منفی

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد باید در تلاش باشید که افکار مثبت را جایگزین افکار منفی بکنید تا بتوانید با اشتیاق یه سمت تست زنی بروید. باید به خودتان بگویید من میخواهم موفق شوم من باید به بهترین شکل ممکن موفق شوم تا ترس و بی ارادهی از ذهن شما دور شود و احساسات خوب به شما قالب شود. فکر کردن به مسائل اطرافیان و مشکلات شان و استرس و نگرانی باعث عدم تمرکز شما میشود.

11.جواب دادن سوالات در ذهن خود

یکی از راه های تمرکز در تست زنی این است که هنگامی که سوال را میخوانید ابتدا بدون دیدن گزینه ها اول جواب را در ذهن خود بدست آورید و حدس بزنید این راه باعث میشود که هنگام به دست اوردن گزینه جدید خونسرد باشید و بتوانید گزینه درست را بدون سردرگمی بدست آورید. البته این روش برای سوالاتی خوب است که برای بدست آوردن جواب احتیاجی به محاسبه نداشته باشید .

در دروسی مثل زبان , عربی , دینی و فارسی میتوان از این روش بهره گرفت. اگر در حین پاسخ به یک سوال دچار شک شدید بهتر است چند دقیقه به آن فکر کنید تا هنگام پاسخ به سوال بعدی ذهن تان در گیر سوال قبلی نشود تا بتوانید روی هر سوال تمرکز کامل را داشته باشید

 
بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد دبیرستان دوره اوّل، به عنوان مقطع میانی و حسّاسی است که بایستی در آن دانش آموزش کوشا باشد

ثبت نام در بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد

ثبت نام مدرسه صعود که درباره جزئیات آن و مصاحبه و نام نویسی از طریق سایت پاداش پرداختیم

و مقاله ای در رابطه با ثبت نام مدرسه ارائه دهیم هر مدرسه ای برای ثبت نام دانش آموزان یک سری شرایط دارند که دبیرستان صعود هم دارای این شرایط هست .

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد این روز ها با شیوع ویروس کرونا  ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان

از طریق سامانه ثبت نام غیر حضوری مدارس علاوه بر حفظ سلامتی و جلوگیری از حضور والدین و دانش آموزان در مدارس باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان بندی های مربوطه

نیز می گردد. زمان ثبت نام مدارس راهنمایی دولتی و مدارس راهنمایی غیرانتفاعی هفته اول خرداد ماه و از طریق مراجعه به مدارس انجام می پذیرد.

امتحانات این مقطع نیز به جز پایه نهم به صورت ارزشیابی معلمان خواهد بود.

مصاحبه ثبت نام دبیرستان صعود

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد در اکثر مدارس قبل از ثبت نام مدرسه صعود  با شما مصاحبه میکنند

تا ببینند نوع شخصیت شما چگونه است و هدف هایی که دارید را برسی کنند و ببینند شما قصد دارید در آینده به چه اهدافی برسید

ممکن است ساده تر با موضوعی که دوست دارید بهترین باشد، و پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد. فقط معتبر باش اگر شما ریاضی را دوست ندارید و هنر را دوست دارید، متن و منافع اضطراری شما احتمالا این منافع را منعکس می کند، بنابراین مطمئن شوید که واقعاً درباره موضوعات مورد علاقه خود صحبت می کنید و سعی کنید توضیح دهید بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد که چرا شما آنها را دوست دارید.

سنجش در دبیرستان دخترانه غیردولتی صعود

سنجش سلامت یکی از دغدغه هایی است که در زمان ثبت نام از شما درخواست میکنند بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد و شما موظف هستید که وضعیت سلامت روحی ،روانی و جسمی خود را به درستی به کادر مدرسه بدهید.

معمولا سنجش سلامت در کلاس عقل رخ میدهد که از کودکان سوالاتی میپرسند که برای مثال اسم و سن و نام پدر و مادر را از او میخواهند

که ببند در آن زمان به چه صورت جواب میدهد.

سنجش جسمی در دبیرستان دخترانه غیردولتی صعود

بهترین دبیرستان غیردولتی

در شهرکرد یکی دیگر از محدودیت ها برای ثبت نام مدرسه سنجش جسمی است که معمولا در همان لحظه ی ثبت نام از شما سوالاتی میپرسند که آیا شما مشکلات تنفسی یا اختلال روحی و یا روانی دارید

یا خیر که تمام این ها برای این است که اگر فرزند شما مشکل تنفسی دارد از او مراقبت بهتری شود

و اگر در جایی گرد و غبار شدید وجود داشت فرزند شما به آنجا نرود یا اگر مشکلات جسمی از قبیل نرمی استخوان یا شکستگی برخی از استخوان های بدن وجود داشت

او از انجام برخی فعالیت های ورزشی معاف شود تا به او آسیبی وارد نشود.

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد دبیرستان دوره اوّل، به عنوان مقطع میانی و حسّاسی است که بایستی در آن دانش آموزش کوشا باشد

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد

داشتن یک پرونده تحصیلی

برای ثبت نام در مدرسه صعود یکی از موجبات است که زیرا با ارائه پرونده به دبیرستان کادر مدرسه از تمام سوابق تحصیلی شما آگاه میشوند

که در طول این مدت چه سوابقی از خود به جا گذاشته و چه افتخارات کسب کرده .پرونده ای که برای ارائه به هر مدرسه ای لازم است به شرح زیر میباشد:

  • اصل و کپی شناسنامه دانش آموز
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مادر
  • کپی شناسنامه و کارت ملی پدر
  • کپی مدرک تحصیلی والدین
  • 6 قطعه عکس 4*3
  • کپی مدرک محل سکونت
شهریه دبیرستان دخترانه غیردولتی صعود

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد شاید برای خیلی از والدین که فرزندشان قصد دارد به تحصیل ادامه دهند این موضوع سوال باشد که شهریه مدارس به چه صورت است

که در جواب باید گفت هر مدرسه با توجه به امکاناتی که ارائه میدهد شرایط ثبت نام مدرسه صعود  متفاوتی دارد

که برخی از آنها کمتر و برخی از آنها بیشتر است که بسته به خدمات و وجود معلمان خاص و با تجربه و لوازمی که در اختیار دانش آموز قرار میگیرد شهریه آنها میتوان متفاوت باشد

شهریه

دبیرستان غیر دولتی در شهر کرد

در مدارس غیر دولتی قوانین خاص خودش برقرار است که همه ی آنها زیر نظر آموزش و پرورش و رئیس منطقه به کار خود ادامه میدهند و یکی از این دبیرستان

ها مدرسه دخترانه صعود است که تمام تلاش را در راستای بهبود و بهترین نوع آموزش میکند

تا  دانش آموزان که در این دبیرستان تحصیل میکنند

با بهترین کیفیت و امکانات تحصیل کنند همچنین ما تلاش کردیم که نیرو مجرب و متخصص به کار ببریم و فضایی ایجاد کنیم تا دانش آموزان احساس راحتی و صمیمیت با ما و محیط داشته باشند.

ما در دبیرستان صعود طبق دستورات هم سعی میکنیم که درس هایی که نیاز هر فرد است یاد بدهیم

و همچنین بر معنویت و روحیات آنها آموزش هایی برگذار کنیم که تمام این مورد تقویت شود .

بهترین دبیرستان غیر دولتی در شهرکرد

دبیرستان غیر دولتی در شهرکرد به روش های تدریس در مدرسه بسیار اهمیت می دهد و در تلاش است تا از روش های بروز در مدرسه خود استفاده کند تا درس خواندن برای دانش آموزان ساده تر و آسانتر و دل نشین تر شود .

در واقع بین یاد دادن خوب و یاد دادن موفقیت آمیز تفاوت های زیادی وجود دارد انسان ها معمولا چیز هایی را یاد می گیرند که با خواسته ها و توانایی های خودشان تناسب دارد . و یا به زندگی آنها ارتباط داشته باشد تمامی رفتار هایی که از انسانها مشاهده می شود بر پایه همین اصول است . اگر دانش آموز سعی کند موضوع یادگیری را آنگونه ای هضم کند که معنی و مفهوم آن را به خود و زندگیش , شهر و مردمش و جامعه اش پیوند دهد در واقع مطالب را یه گونه ای یاد می گیرد که هیچ زمان فراموش نمی کند و میزان علاقه اش به یادگیری بیشتر هم می شود و در زندگی خود به دنبال یادگیری مطالبی تازه تر است برای رسیدن به این موضوع از روش های تدریس فعال و کاربردی استفاده شود ولی اگر یاد دادن درس ها به گونه ای باشد که دانش آموز وادار شود که رفتاری نشان دهد که هیچ گاه به مفهوم واقعی آن پی نبرده اند و یا به روشی عمل کند که به وجود خودشان و یا درون خودشان ارتباطی برقرار نکنند احساس می کنند که یک فرد بیهوده اند و بازیچه دست معلم و پدر و مادر خود قرار گرفته اند زیرا هیچ انگیزه ای در آنها ایجاد نمی شود.

تغذیه مناسب در دبیرستان غیر دولتی

در دبیرستان ها و مدارس بیشتر افراد وعده ی صبحانه را جدی نمیگیرند اما این کار اشتباه است زیرا که در زمان گرسنگی ذهن کامل کار نمیکند و باعث افت تمرکز میشود بنابر این ما سعی میکنیم تا حدودی دانش آموزان را آگاه سازیم تا بتوانند تمرکز خود را حفظ کنند و همینطور سعی میکنم در برخی اوقات مواد غذایی مفیدی را برای دانش آموزان آماده کنیم تا در طول ساعات کلاس دچار ضعف نشوند.

تقسیم بندی روش های تدریس

اصطلاحات تدریس اگر چه در علوم تربیتی مفهوم آشنا به نظر می رسد بیشتر معلمان و برنامه های درسی با معنی و ماهیت درست آن آشنایی دارند . معلمان از مفهوم تدریس می توانند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوه کار کردن با آنها تاثیر مثبت و یا منفی بر جا می گذارد . برداشت چند گانه از مفهوم تدریس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از مهمترین آنها ضعف پایه و اختلاف در ترجمه و برداشت های نادرست معلمان از دید گاه های مختلف تربیتی است . بعضی از مواقع آشفتگی در درک مفاهیم تربیتی به حدی است که بسیاری از کارشناسان و معلمان و دانشجویان این رشته مفاهیمی چون پرورش , آموزش و تدریس و حرفه آموزشی را یکی تصور می کنند .

تربیت و یا پرورش جریانی است منظم و مستمر که هدف آن هدایت رشد جسمانی , شناختی , اخلاقی و اجتماعی یا به صورت کلی رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجار پذیری جامعه و کمک به شکوفا شدن استعداد آنان است .

  بنا بر چنین تعریفی پرورش یک نظام است که کارکرد اصلی ان شکوفا کردن استعداد و تربیت دانش آموزان است که هنجار های مورد پذیرش جامعه را کسب کنند و بر ارزش ها متعهد شوند

ویژگی های خاص در تعریف تدریس

وجود تعامل ما بین معلم و دانش آموز

فعالیت های تعیین شده بر اساس هدف های معین

طراحی های منظم بر اساس موقعیت و امکانات

ایجاد فرصت ها و تسهیل در آموزش و یادگیری

تدریس مفهومی است بین تعامل رفتار متقابل معلم و دانش آموز بر اساس طراحی هدف مند و منظم معلم برای به وجود آوردن تغییر در رفتار دانش آموز .تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرش ها , باورها و عادتها و شیوه های رفتاری و تمامی تغییراتی که در رفتار دانش آموزان می خواهیم ایجاد کنیم .

هدف اصلی و مهم آموزش و پرورش یادگیری با سطح بالا است در واقع روش های سنتی به روشی گفته می شود که بیشتر مراکز آموزشی دنیا در تمام مدت آموزش و پرورش از آن استفاده می کردند و امروزه یکی از رایج ترین روش های آموزش است .که از مهمترین این روش ها روش حفظ تکرار , سخنرانی , پرسش  و پاسخ , نمایش , ایفای نقش , گردش علمی , بحث های گروهی و روش های آزمایشگاهی است .

روش تدریس بحث گروهی

در این روش به گفتگوی سنجیده و منظم درباره یک موضوع خاص و مورد علاقه مشترک میان کسانی که در آن بحث شرکت می کنند . و دانش آموزان با شرکت در فعالیت های کلامی ابعاد مختلف یک موضوع و مسئله را مورد بحث قرار می دهند . و در اخر نسبت به آن شناخت عمیق تری را پیدا می کنند و به این امر می رسد که هر کس نظرات خاص خود را دارد و باید به آن اهمیت بدهند .

آموزش مهارت های بهترین بود

ما در دبیرستان غیر دولتی در شهر کرد به دانش آموزان آموزش هایی می دهیم که بهترین خودشان را چگونه ارائه دهند . این بهترین چه از نظر درسی باشد و چه محبوبیت در رفتار

هر دانش آموزی دوست دارد در مدرسه بهترین خودش را نشان دهد . در این قسمت دانش آموز باید برای خود برنامه ریزی داشته باشد شما دانش آموز عزیز باید برای هر روز هفته برنامه ریزی خاصی داشته باشد تا بتواند هم به درس برسد و هم سرگرمی های دیگری را دنبال کند و با تکنیک های معاشرت آشنا شوند

دانش آموز برای این که بهترین شاگرد باشد باید کار ی بیشتر از بدست آوردن رتبه انجام دهد باید سعی کند انسانی دوست داشتنی و خوب باشد . باید بداند با احترام گذاشتن به دیگران کاری انجام دهد که به دیگران احساس خوبی را منتقل کند . معلمان ما به دانش آموزان در کنار درس ها و مطالب جدید روش های درس رفتار کردن را آمیزش می دهند.

آسان ترین راه

آموزش می دهند تا در زمانی که دیگران به کمک آنها احتیاج دارند به آنها کمک کنند . از این که شما راهی آسانتر برای حل مشکل دوستان دارید از او دریغ نکنید .و خودتان را باهوش تر و بهتر نشان ندهید تا از کمکی که از شما می خواهد پشیمان شود .

با توجه به روش های عملی و دیدن تفاوت هایی که شاید در نگاه اول اندک باشد ولی در نتیجه های رفتاری و درسی می بینید که نتایج بسیار فرق دارد .

وجود رابطه بین فردی دانش آموزان و رابطه میان آنها با معلمان و مدیران و وضعیت اقتصادی و اجتماعی و بسیاری از مسائل و موارد دیگر در تحصیل و موفقیت دانش آموز بسیار موثر است و بدون شک مدیران و معلمان بیش از هر عامل دیگری در به وجود آمدن جو مناسب در مدرسه موثر است

دانش آموزان در مدرسه ما میتوانند به تمامی این موارد به راحتی دست یابند.

نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی بسیار بسیار مهم است که با همکاری خانواده رتبه کنکور خوبی در کنکور 1402 میگیرند

دبیرستان دخترانه غیر دولتی در شهر کرد  

به صورت کلی ارتباط انسانی را به دو قسمت جداگانه تقسیم می کنند ، ارتباط کلامی و غیر کلامی امروزه متخصصان ارتباط را یک رابطه دو طرفه می دانند با این حال ارتباط یک طرفه هم وجود دارد . در حال حاضر ارتباط بین معلم و دانش آموز هر دو ویژگی های ارتباطی را شامل است کلامی و غیر کلامی ، در این حالت ارتباط می تواند برای هر دو طرف آموزنده باشد زیرا هر دو از یک دیگر بازخورد دریافت می کنند .

در مدارس ما معلمان زمانی که مطالب و یا سوالاتی را مطرح می کند می دانند که باید به باز خورد های آن هم توجه داشته باشند , می دانند که از مهم ترین مهارت های یک معلم در زمان درس دادن ایجاد برقراری ارتباط درست و صحیح ما بین او و شاگردانش است .اگر این ارتباط ها به صورت کامل انجام شود هدف آموزشی با بهترین کیفیت انجام می گیرد و می توانند این هدف ها را به آسانی و به تحقق رساند .

رابطه میان دانش آموزان و معلمان به صورت انسانی است و به نسبت دیگر روابط کمی پیچیده تر است و به عوامل گوناگونی ربط دارد در این مقاله به آن می پردازیم که روابط سالم و پیام های سالم در شخصیت دانش آموزان چه تاثیرات مثبتی دارد.

عوامل مهم در ارتباط

مهم ترین نقش را معلمان در سلامت روانی و فکری دانش آموزان را بر عهده دارند . در تحقیقات نشان داده شده که دانش آموزان که با معلمان متعادلی در ارتباط بوده اند دارای آرامش و سلامت روانی خوبی هستند . از دید ما معلم موفق کسی است که به پیشرفت و موفقیت دانش آموز توجه کافی را داشته باشد و اما معلمی ناموفق است که شخصیت و خصوصیات فردی دانش آموز را مورد قضاوت قرار دهد , و ما به معلمان خود آموزش های لازم را در این راستا دادیم زیرا شخصیت و پیشرفت دانش آموزان برای ما مهم ترین مسئله است.

معلمان باید توجه داشته باشند که در کلام خود از چه حالتی استفاده می کنند و در زمانی که به عنوان مثال دانش آموز کتابی را به صورت امانت از مدرسه گرفته و فراموش کرده که آن را برگرداند معلمی که موفق است به او می گوید که موعد پس دادن کتاب گرفته شده است و از او بخواهد آن را پس دهد ولی معلم ناموفق به دانش آموز می گوید طی بی مسئولیتی و نمی توانی برای کار هایت برنامه داشته باشی و یا این که تو فراموش کار هستی با این برخورد به شخصیت دانش آموز لطمه زده می شود و باعث می شود تعادل روحی روانی و فکری دانش آموز مورد حمله قرار بگیرد .

برنامه ریزی اصولی

در تمامی امور کسانی موفق هستند که می توانند زمان خود را مدیریت کنند و بتوانند یک برنامه درست و اصولی را داشته باشند پس باید اصول برنامه ریزی صحیح را بیاموزد و بر روی آن تحقیقاتی انجام بدهید .

تمامی دانش آموزان باید برنامه ریزی درسی داشته باشند و البته بدانند برنامه ریزی درسی به چه معنایی است و چه هدفی را دنبال می کند . در مجموع انجام دادن کار ها به صورت دقیق و منظم برای رساندن خود به یک هدف را می توان برنامه ریزی گفت .

با ایجاد برنامه ریزی دانش آموز می تواند خود را برای امتحانات و کنکور سراسری آماده کند و به هدف های خود دست یابد .

داشتن برنامه ریزی برای هر فرد اختصاصی است زیرا هر کس بسته به شرایط , عادت ها , روحیات شخصی خود می تواند برای خود برنامه ریزی داشته باشد .

چه کار هایی برای برنامه ریزی لازم است ؟

اول باید بتواند زمانهای که خالی دارد را شناسایی کند و طبق همان برنامه ریزی کند و به صورت کامل و جدی بنویسد که چه زمانی را قرار است درس بخواند و زمان استراحت و جمع بندی مطالب خوانده شده را هم بنویسد و تعیین کند تا در آخر دچار سردرگمی نشود .

داشتن یک جدول برنامه ریزی که می توانید از نمونه های آماده آن استفاده کنید .این جدول مختص به شما است و باید کار ها و زمانی که دارید را در آن تنظیم کنید با این جدول شما می توانید ذهن خودتان را نظم بدهید و بدانید کدام درس ها نیاز دارد بیشتر خوانده شود و به تمرینات بیشتری نیازمند است .

برای هر فرد این امکان وجود دارد که یک و یا چند درس اهمیت بیشتری دارد و باید وقت بیشتری را برایش صرف کند و باید در این حالت آن درس ها را در اولویت یادگیری قرار بدهید .

باید ابزار مورد نیازتان که منابع مطالعاتی است را در دسترس داشته باشید , اگر برای کنکور درس می خواندید لازم است کتابها , فیلم ها , و منابع آموزشی درسی و کمک درسی را در اختیار داشته باشید .

سختی دروس

هر دانش آموزی این را می داند که هر دروس درجه آسانی و سختی متفاوت است همین مسئله باعث می شود تا بتوانید زمان و انرژی خود را برای هر درس تقسیم بندی کنید . پیش نهاد ما این است که ابتدا از دروس ساده تر شروع کنید زیرا می تواند مانند یک موتور محرک برایتان باشد و انگیزه بیشتری داشته باشید برای خواندن ادامه درس ها .

همه ما این را می دانیم که خواندن درس به صورت بی وقفه باعث می شود یادگیری بازدهی کمتری داشته باشد پس باید به ابعاد مختلف زندگی خود هم بپردازید تا بتوانید دوباره انرژی لازم را کسب کنید در نتیجه برنامه ریزی انجام دید که انعطاف پذیر باشد و خشک نباشد .

باید در جدول زمان بندی خودتان ساعاتی داشته باشید برای جبرانی زیرا در هر زندگی اتفاقات پیش می آید که قابل پیش بینی نیست پس با این تایم جبرانی می توانید به دروس عقب افتاده تان برسید .

برای خودتان یک تایم یک هفته ای در نظر بگیرید و در آن وضعیت خود را بررسی کنید مثلا بدانید که پیشرفت داشته اید و یا پیشرفت و این حالت روبه افزایش بوده و یا کاهش بوده .

تلاش بیشتر در دروس سخت تر

همه ی افراد به صورت قطعی برخی درس ها را مشکل دارند و تمامی دروس را به صورت کامل کامل بلد نیستند که برای این افراد لازم است که با مدیریت و نوع درست برنامه ریزی درس هایی که در آن مشکل دارید را تایم بیشتری از درس خواندن تان را به آن آن درس اختصاص دهید تا در طول امتحانات نمره ی خوبی از این درس ها بگیرید و دچار مشکل نشوید. برای مثال اگر در درس ریاضی مشکلی دارید آن درس را باید در طول روز بیشتر بخوانید مثالا اگر درس تاریخ را در روز 2 ساعت میخوانید سعی کنید در درس ریاضی که کمی مشکل دارید چهار ساعت بخوانید.

تعقیر رشته در دبیرستان صعود

بیشتر دانش آموزان در پایان یک مقطع از سال تحصیلی به دلایل مختلفی میخواهند که رشته ی خود را عوض کنند که معمولا دلیل آن هم این است که اطلاعات کافی برای ورود به رشته ای که انتخاب کرده اند نداشته اند و یا کاملا به آن علاقه ای ندارند که ما سعی میکنیم برای این دانش آموزان که قصد تعقیر رشته ی خود را دارند به آنها با مشاوره ی درست و دادن اطلاعات کافی در باقی رشته ها سعی میکنیم که آن ها را به رشته ای که علاقه دارند هدایت کنیم.

مزایای مدارس غیر دولتی در شهرکرد

مدارس غیر انتفاعی مانند مدارس دولتی هستند فقط امکانات بهتری دارد نسبت به مدارس دولتی اما با این حساب باز هم برای انتخاب مدارس غیر دولتی باید تحقیقاتی انجام داد و با کیفیت ترین مدرسه را انتخاب کرد دبیرستان صعود بهترین دبیرستان غیر دولتی در شهرکرد است .چرا که مدیریت و معلمین آن بسیار دلسوزانه با دانش آموزان رفتار می کنند نظر این کادر حرفه ای  این است که مدرسه باید حکم خانه دوم فرزندانتان را داشته باشد .دانش آموزان دبیرستانی دارای روحیه حساسی هستند و باید با دقت بیشتری با آنها رفتار شد . دبیرستان صعود با ارائه دادن خدمات مناسب باعث شد که به مرور زمان در دل خانواده ها جا باز کند و اعتماد آنها را جلب کنند .

کلام آخر 

بهترین دبیرستان غیردولتی در شهرکرد ما در ثبت نام مدرسه صعود 

سعی بر این داریم که تمامی خدماتی که به دانش آموزان ارائه میکنیم کاملا مفید واقع شده باشد و با تکمیل نیرو مجرب و متخصص به گونه ای با دانش آموزان  برخورد میکنیم که احساس نکنند ما قصد داریم به زور درسی را به آنان تحمیل  کنیم و برای ثبت نام در مدرسه ی صعود میتوانید

با ارائه مدارک مورد نیاز ثبت نام خود را در مدرسه ما انجام نماید.

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید